A Room of Their Own
Abstract
Key words:patriarchy,feminine awareness,a room of one’s own
Résumé Le champ d’action des femmes se limite à la maison au sens traditionnel. Pour acquérire la liberté et l’émancipation, les femmes ont d’abord à briser le sens traditonnel de la maison –espace privé de la femme, délimité par la culture patriarcale, et puis donner une nouvelle signification à la maison. C’est en possédant une chambre à soi que les femmes peuvent finalement jouir d’un espace publique plus large. En analysant et comparant les trios textes suivants: L’Eveil, La Chambre Dix-neuf et Le Violet, l’article essaie de démontrer comment les femmes peuvent poursuivre et accéder à leur propre chambre, à savoir comment les femmes peuvent acquérir l’émancipation réelle .
Mots clés: le patriarcat, la conscience féminine, une chambre à soi
摘 要 女性的活動範圍局限于傳統意義上的家。女性想要獲得自由和解放,首先要打破父權制文化所界定的女性的私人空間——家的傳統意義,繼而賦予家以新的內涵,擁有一間自己的房間,昀終才能走向更廣泛的公共空間。本文通過對《覺醒》、《第十九號房間》和《紫色》三個文本的分析與比較 ,試圖揭示出女性如何追尋和走進她們自己的房間,即女性如何昀終爭取到真正意義上的解放。
關鍵詞:父權制;女性意識;一間自己的房間
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.3968/j.ccc.1923670020050102.011
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2010 Jun QIAN

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Remind
We are currently accepting submissions via email only.
The registration and online submission functions have been disabled.
Please send your manuscripts to ccc@cscanada.net,or ccc@cscanada.org for consideration. We look forward to receiving your work.
Articles published in Cross-Cultural Communication are licensed under Creative Commons Attribution 4.0 (CC-BY).
CROSS-CULTURAL COMMUNICATION Editorial Office
Address: 1055 Rue Lucien-L'Allier, Unit #772, Montreal, QC H3G 3C4, Canada.
Telephone: 1-514-558 6138
Website: Http://www.cscanada.net; Http://www.cscanada.org
E-mail:caooc@hotmail.com; office@cscanada.net
Copyright © Canadian Academy of Oriental and Occidental Culture